به نیابت از حاج‌قاسم پاداشم را به انصارالله دادم

دانش‌آموز اهل فیروزآباد فارس پس از کسب رتبه دوم در نهمین رویداد جهانی اربعین جایزه ۸۰۰ یورویی خود را به انصارالله یمن هدیه کرد.
به گزارش فیروزنا، محمدتقی محرابی دانش‌آموز پایه دوازدهم رشته انسانی مدرسه نمونه دولتی امام رضا (ع) شهرستان فیروزآباد است که در بخش «سفرنامه» به طور مشترک با محمدعلی ابوطالبی از هند، موفق به کسب رتبه دوم جایزه جهانی اربعین شد.
این دانش‌آموز اهل فیروزآباد فارس پس از کسب رتبه دوم در نهمین رویداد جهانی «جایزه اربعین» پس از دریافت جایزه ۸۰۰ یورویی با صدور بیانیه‌ای، جایزه خود را به رزمندگان یمنی بخشید.
وی در گفتگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به انگیزه‌اش در خصوص اقدامی که انجام داد، گفت: انگیزه نوشتن سفرنامه اربعین، این بود که قدمی هرچند کوچک، برای امام حسین علیه‌السلام بردارم و به تبلیغ و ترویج پیاده‌روی اربعین کمک کنم؛ اما در مورد اهدا پاداش نقدی به انصارالله انگیزه‌ام انجام‌وظیفه بود، وظیفه برادر در قبال برادر چون قرآن می‌فرماید: ((انما المؤمنون اخوه )) انجام‌وظیفه در قبال دین خدا و امام‌زمان (عج) الان که توفیق و لیاقت یاری مستقیم حضرت را نداریم از طریق یاری یارانشان این وظیفه را ادا می‌کنیم.
محرابی با اشاره به فعالیت محور مقاومت افزود: به قول قرآن که از شجره طیبه نام‌برده که اصل و ریشه آن اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند، امام خمینی هم بسیج و سپاه را شجره طیبه نامیدند و همین‌طور ارتش را کلمه طیبه و از اینجا به دست می‌آید که اصل و اساس و ریشه این شجره اهل‌بیت هستند و جمهوری اسلامی، بسیج، سپاه و ارتش ساقه‌های آن و همین‌طور جنبش‌های مقاومت مثل حزب‌الله، انصارالله، فاطمیون، حشدالشعبی و زینبیه شاخ و برگ‌های آن شجره طیبه هستند.
این دانش‌آموز فیروزآبادی در ادامه افزود: این شجره طیبه با خون امام حسین و یارانش و شهدا سرزنده و شاداب می‌ماند، از طرفی بنا بر قول مشهور ((کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا)) مشخص می‌شود که یاری امام حسین فقط مختص سال ۶۱ هجری نیست؛ بلکه ساری و جاری در تمام دوره‌ها است و فرصت یاری ایشان برای همه نسل‌ها مهیا است.
 محرابی افزود: در واقع محور مقاومت یعنی کسانی که به ندای ((هل من ناصر)) حسینی لبیک گفته‌اند و مشخص هست که در دوره ما جمهوری اسلامی و محور مقاومت حامی و لبیک‌گوی امام حسین هستند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فیروزنا مبنی بر مشوق شما در این امر چه کسی بود؟ افزود: وقتی می‌دیدم که در موقعیت‌های حساس برای حزب‌الله و انصارالله مثل شب بمباران یمن از سوی آمریکا و انگلیس، بزرگ‌ترها دعای جوشن صغیر می‌خوانند و نذر می‌کنند خیلی تحت‌تأثیر واقع می‌شدم و با خودم فکر می‌کردم من هم باید کاری کنم هرچند خیلی، خیلی کوچک مثل همین اهدا جایزه نقدی که وقتی به خانواده گفتم خیلی خوشحال شدند و بعد از اعلام در مراسم هم استقبال عجیبی شد و خیلی‌ها ابراز خوشحالی کردند.
محرابی در واکنش به سؤال این پایگاه تحلیلی خبری مبنی بر اینکه مبلغ ذکر شده در این شرایط اقتصادی کمک قابل‌توجهی به خود و خانواده‌تان بود. چطور از آن گذشتید؟ بیان کرد: سفرنامه را برای جایزه و پاداش ننوشتم فقط برای امام حسین نوشتم و امید دارم از من قبول بفرماید اینجا از کرم خود اهل‌بیت پاداش نقدی هم آمد که به شکرانه این توفیق تقدیم یاران امام عصر کردم، ما وظیفه‌مان تقدیم جان در راه امام حسین هست پول که چیزی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برپایی اردوی جهادی بهداشتی درمانی در روستای احمدآباد

د بهمن ۱۶ , ۱۴۰۲
به مناسبت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اردوی جهادی بهداشتی درمانی و آموزشی به همت بسیج جامعه پزشکی شهرستان فیروزآباد در روستای احمدآباد برگزار شد. به گزارش فیروزنا، روح الله نوروزی منش مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان فیروزآباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به همت کانون […]

You May Like